Как можете да изпълните S рецепта можете да видите в представеното описание.
Служебните рецепти могат да се изпълняват само в аптеката, в която е изпълнена последната оригинална рецепта. Служебните рецепти не могат да променят лекарствата в оригиналната рецепта.
За да изпълните на даден пациент рецептите от предходното изписване следвайте следните стъпки:
1. Отивате в меню Продажби, Изпълнени рецепти;
2. Въвеждате в полето - ЕГН на пациента и период;
3. Визуализират се всички рецепти на дадения пациент за периода, който сте избрали;
4. Можете да стъпите на дадена рецепта и за да я изпълните повторно като служебна с натискане на бутон <Служебна НЗОК Рецепта>.
5. На екрана се визуализира форма в която се вижда дадената рецепта, но с тип отрязък „Служебна“.
6. Имайте предвид, че ако няма наличност от някой от артикулите в служебната рецепта, тя няма да може да бъде изпълнена и записана. Затова моля вкарайте наличност преди да се опитате да издавате служебна рецепта.
ВАЖНО:
1. Дата на изписване на рецептата е оригиналната дата на последната изписана рецепта от ОПЛ;
2. Дата на изпълнение е реалната дата, на която изпълнявате рецептата;
3. Дата на последен отрязък е датата на последния изпълнен отрязък при хронична тройна и датата на изпълнение на единичната рецепта при нормалните единични рецепти;
МОЛЯ следете и проверявайте датите.
Ако разликата между датата на изпълнение на оригиналната рецепта и датата на изпълнение на служебната рецепта е по-малко от 25 дни за хроничната и 29 дни за нормалната ще Ви се визуализира съобщение, че пациента вече е получил лекарствата си за този период. Съобщението е предупредително и можете да го игнорирате на Ваша отговорност.
В случай, че пациента се е отказал при предишното вземане от дадено лекарство и то липсва в рецептата, но фигурира в рецептурната книжка и преди това е било взимано няма да можете да го дадете на пациента, тъй като S рецептата не търпи промени и трябва да е същата като оригиналът по който се издава.
Имайте в предвид, че всички тези действия свързани със служебните рецепти са изцяло на Ваша фармацевтична отговорност, тъй като софтуерът не може да знае какви лекарства има изписани в рецептурната книжка на пациента. Софтуерът визуализира избраната от Вас изпълнена рецепта за този пациент.
Софтуерът не може да проследи служебното удължаване на протоколите на пациентите, както и тези болести, за които не важи служебното удължаване, тъй като НЗОК не ни подават такава информация.
Софтуерът ще Ви дава предупредително съобщение за изтичащите протоколи, а Вие трябва да прецените дали въпреки това да продължите и да изпълните дадена рецепта или не. Ако прецените, че протокола е от удължените, софтуерът Ви позволява да продължите.
За да имате доказателство, че сте дали лекарствата на пациента, можете да отпечатите служебната рецепта и да я предоставите за подпис на пациента. Това може да стане от Изпълнени рецепти, Бутон <Печат Рецепта>.
Моля, имайте предвид, че за изброените по-долу лекарствени продукти протокола НЕ се удължава служебно и не се отпускат с отрязък "S" на рецептурна бланка:
JF337; JF512; JF585; JF583; JF569; JF571; JF575; JF563; CG833
На разположение сме за въпроси и се надяваме да Ви бъдем максимално полезни.
Благодарни сме Ви, че в тази обстановка се грижите за нашето здраве!
Пазете се и бъдете здрави!
Екипът на Алкор Софт